Алгоритм
вирішення конфлікту в системі «учитель-учень»
Учень
не виконує своїх обов'язків
1 крок - У класних
кімнатах оформити стенд «Правила поведінки учнів у школі» для посилання у випадках їх
порушення учнями.
2 крок - На виховній
годині на початку І та II
семестрів класний керівник знайомить
учнів з
їхніми правами та обов’язками.
Груба
поведінка учня по відношенню до вчителя
1 крок - Усне
зауваження учневі щодо недопущення грубої поведінки стосовно вчителя.
2 крок - Якщо учень не
реагує на усне зауваження, зробити відповідний запис у щоденнику.
3 крок - У разі
повторення випадку або відмови надати щоденник, поставити до відома класного керівника,
щоб він повідомив батьків, про ситуацію що сталася. У разі грубої поведінки учня щодо вчителя або, якщо
учень заважає іншим учням під час навчального
процесу, вчитель має право зателефонувати батькам.
4 крок - У разі
повторення подібних випадків, учитель повідомляє заступника з виховної роботи про ситуацію,
щоб вирішити її на рівні адміністрації школи.
Порушення дисципліни учнем або
групою учнів. Ситуація, коли учитель не контролює поведінку дітей у класі, а
діти ігнорують зауваження вчителя.
1 крок – учитель визначає головних порушників.
2 крок – Учитель просить порушників надати щоденники вчителю
для запису про порушення дисципліни на уроці.
3 крок – У разі відмови надати щоденник, учитель телефонує
батькам і повідомляє їм, що: «Ваша дитина порушує дисципліну, зриває навчальний
процес, заважає іншим дітям навчатися. Прошу Вас поговорити зі своєю дитиною,
щоб я змогла (зміг) проводити урок». Дитина розмовляє з батьками у класі.
4 крок
- Учитель звертається до інших порушників з проханням надати щоденники для відповідного запису.
При відмові вчитель також телефонує батькам.
5
крок
- Учитель - предметник у той самий день повідомляє класного керівника, що урок був зірваний.
6
крок
- Класний керівник проводить бесіду з батьками про порушення їхньою дитиною правил навчального процесу і
пропонує провести вдома виховну роботу з дитиною.
7 крок
- У разі повторення ситуації батьки + класний керівник + вчитель-предметник + психолог +
адміністрація школи розбирають ситуацію.
Альтернатива:
Також дитина-порушник
може бути викликана для розгляду її поведінки на засідання Ради учнівського
самоврядування.
Учень
каже неправду
1 крок - Класний
керівник збирає відгуки інших вчителів про дитину. Знаходить закономірності та
висвітлює їх батькам.
2 крок - Профілактична
бесіда класного керівника або психолога (за запитом вчителя) з батьками та учнем на
тему: «Обман, як спосіб не бути винуватим»
Учень
постійно запізнюється на урок
1 крок - Учитель
фіксує запізнення в щоденнику учня.
2 крок - При
неодноразових запізненнях учня класний керівник ставить до відома батьків та з’ясовує причини
запізнень дитини на уроки.
3 крок - Учнівське
самоврядування повідомляє про порушників дисципліни на засіданні Ради.
Небажання
учня працювати на уроці
(Учень
не виконує своїх обов’язків)
1 крок - Учитель в
усній формі нагадує учневі, що вчитися - це його обов’язок.
2 крок - У разі
ігнорування зауваження вчитель-предметник просить учня залишитися після уроку для з’ясування причин
невиконання д/з або ігнорування предмету.
3 крок - На перерві
вчитель з’ясовує причину ігнорування його предмету.
4 крок - Учитель
повідомляє класному керівникові про випадок невиконання учнем своїх обов’язків.
5 крок - Бесіда
класного керівника з учнем. Запис в щоденник або телефонна розмова з батьками.
6 крок - У разі
відсутності змін у ситуації батьків запрошують на засідання малої педради школи.
Учитель-початківець
не знає, що робити з поведінкою дитини, яка не прислухається до зауважень.
З метою зниження стану тривожності учителя впровадити відвідування уроків
колегами (за попередньою домовленістю і згодою вчителя).
1 крок – учитель-початківець звертається до наставника, який за
ним закріплений на МО для обговорення ситуацій та отримання допомоги.
2 крок – учитель-початківець звертається до голови МО з
проханням допомогти у вирішенні певного питання.
3 крок – Голова МО за згодою з «молодим» учителем обирає 2-3
вчителів, які (на його думку) можуть надати йому допомогу.
4 крок – Звернутися за рекомендаціями до психолога школи.
Алгоритм
вирішення конфлікту в системі «учитель-батьки»
Невиконня
батьками своїх обов’язків:
- дитина постійно запізнюється на уроки;
- дитина пропускає заняття у школі;
- дитина грубить;
- дитина систематично не виконує д/з.
- дитина не охайна;
1 крок - Класний
керівник запрошує батьків для індивідуальної бесіди та з’ясування причин неналежного
догляду за дитиною.
2 крок - При
систематичному повторенні дитиною негативних вчинків під час батьківських зборів або на
засіданні батьківського комітету класу обговорити з батьками питання про виховання
морально-етичних якостей дітей, їхні взаємостосунки з учнями тавчителями; питання
відповідальності батьків за виховання дітей в залежності від проблеми. За необхідності,
направити батьків до медичного персоналу для вирішення гігієнічних питань.
3 крок - Запрошення
батьків до адміністрації школи. Профілактична бесіда з укладанням протоколу бесіди
(попередження).
4 крок - Письмове
звернення школи до районної Служби у справах дітей. Адреса: м. Дніпро, вул.. М. Грушевського, буд. 70, к.
102-103. Тел.:(056)740-63-44. E-mail: 23643692@mail.gov.ua.
«Сліпа
любов» батьків до дитини, недовіра вчителю
1 крок - Класний керівник збирає відгуки
інших вчителів про дитину, знаходить
закономірності
та висвітлює їх батькам.
2 крок - Профілактична бесіда класного
керівника або психолога (за запитом вчителя)
на тему
«Сліпа батьківська любов та її наслідки».
Існує переконання: немає батьків, байдужих до успіхів і невдач своїх дітей,
тому кожна крихітка небайдужості повинна бути помічена вчителем і задіяна ним,
щоб переконати батьків словом і ділом: я хочу, щоб вашій дитині було добре.
Підтримка, готовність допомогти, добре слово – це дощ у засуху.
Батьки
вважають , що вчитель необ’єктивно оцінює їхню дитину
1 крок - На вимогу батьків вчитель
роз’яснює критерії оцінювання знань учнів з предмету.
2 крок - Якщо батьки незадоволені
поясненнями вчителя, він звертається до заступника директора з навчально-виховної роботи для вирішення питання.
Алгоритм
вирішення конфлікту в системі «учень - учень»:
Сварка,
бійка між дітьми
1 крок – Учитель припиняє бійку, варку, наговорювання, обзивання,
цькування.
2 крок – Учитель розсаджує дітей у різних кутках класу та дає змогу кожному
ПИСЬМОВО пояснити що сталося (пояснювальна записка на ім’я класного керівника).
3 крок – Після закінчення уроку учитель-предметник передає пояснювальн
записки класному керівникові.
4 крок – Класний керівник розглядає конфлікт між дітьми в той самий день та
розв’язує його.
5 крок – Класний керівник повідомляє батькам про конфлікт та шляхи його
розв’язання.
Альтернатива:
1 крок - Учитель відводить порушників до
психолога.
2 крок - Психолог розглядає конфлікт
(Медіація). Результатом розв’язання є
Угода між дітьми.
3 крок - Психолог повідомляє класному
керівникові про вирішення конфлікту.
4 крок - Класний керівник повідомляє
батькам, що конфлікт який стався між
дітьми розв’язаний.
Комментариев нет:
Отправить комментарий