Поиск по этому блогу

Конфлікти. Пам'ятка вчителю.


Алгоритм вирішення конфлікту в системі «учитель-учень»

Учень не виконує своїх обов'язків

1 крок - У класних кімнатах оформити стенд «Правила поведінки учнів у школі» для посилання у випадках їх порушення учнями.
2 крок - На виховній годині на початку І та II семестрів класний керівник знайомить учнів з їхніми правами та обов’язками.

Груба поведінка учня по відношенню до вчителя

1 крок - Усне зауваження учневі щодо недопущення грубої поведінки стосовно вчителя.
2 крок - Якщо учень не реагує на усне зауваження, зробити відповідний запис у щоденнику.
3 крок - У разі повторення випадку або відмови надати щоденник, поставити до відома класного керівника, щоб він повідомив батьків, про ситуацію що сталася. У разі грубої поведінки учня щодо вчителя або, якщо учень заважає іншим учням під час навчального процесу, вчитель має право зателефонувати батькам.
4 крок - У разі повторення подібних випадків, учитель повідомляє заступника з виховної роботи про ситуацію, щоб вирішити її на рівні адміністрації школи.

Порушення дисципліни учнем або групою учнів. Ситуація, коли учитель не контролює поведінку дітей у класі, а діти ігнорують зауваження вчителя.

1 крок – учитель визначає головних порушників.
2 крок – Учитель просить порушників надати щоденники вчителю для запису про порушення дисципліни на уроці.
3 крок – У разі відмови надати щоденник, учитель телефонує батькам і повідомляє їм, що: «Ваша дитина порушує дисципліну, зриває навчальний процес, заважає іншим дітям навчатися. Прошу Вас поговорити зі своєю дитиною, щоб я змогла (зміг) проводити урок». Дитина розмовляє з батьками у класі.
4 крок - Учитель звертається до інших порушників з проханням надати щоденники для відповідного запису. При відмові вчитель також телефонує батькам.
5 крок - Учитель - предметник у той самий день повідомляє класного керівника, що урок був зірваний.
6 крок - Класний керівник проводить бесіду з батьками про порушення їхньою дитиною правил навчального процесу і пропонує провести вдома виховну роботу з дитиною.
7 крок - У разі повторення ситуації батьки + класний керівник + вчитель-предметник + психолог + адміністрація школи розбирають ситуацію.

Альтернатива:
Також дитина-порушник може бути викликана для розгляду її поведінки на засідання Ради учнівського самоврядування.

Учень каже неправду

1 крок - Класний керівник збирає відгуки інших вчителів про дитину. Знаходить закономірності та висвітлює їх батькам.
2 крок - Профілактична бесіда класного керівника або психолога (за запитом вчителя) з батьками та учнем на тему: «Обман, як спосіб не бути винуватим»

Учень постійно запізнюється на урок

1       крок - Учитель фіксує запізнення в щоденнику учня.
2       крок - При неодноразових запізненнях учня класний керівник ставить до відома батьків та з’ясовує причини запізнень дитини на уроки.
3       крок - Учнівське самоврядування повідомляє про порушників дисципліни на засіданні Ради.
Небажання учня працювати на уроці
(Учень не виконує своїх обов’язків)
1 крок - Учитель в усній формі нагадує учневі, що вчитися - це його обов’язок.
2 крок - У разі ігнорування зауваження вчитель-предметник просить учня залишитися після уроку для з’ясування причин невиконання д/з або ігнорування предмету.
3 крок - На перерві вчитель з’ясовує причину ігнорування його предмету.
4 крок - Учитель повідомляє класному керівникові про випадок невиконання учнем своїх обов’язків.
5 крок - Бесіда класного керівника з учнем. Запис в щоденник або телефонна розмова з батьками.
6 крок - У разі відсутності змін у ситуації батьків запрошують на засідання малої педради школи.

Учитель-початківець не знає, що робити з поведінкою дитини, яка не прислухається до зауважень.

З метою зниження стану тривожності учителя впровадити відвідування уроків колегами (за попередньою домовленістю і згодою вчителя).
1 крок – учитель-початківець звертається до наставника, який за ним закріплений на МО для обговорення ситуацій та отримання допомоги.
2 крок – учитель-початківець звертається до голови МО з проханням допомогти у вирішенні певного питання.
3 крок – Голова МО за згодою з «молодим» учителем обирає 2-3 вчителів, які (на його думку) можуть надати йому допомогу.
4 крок – Звернутися за рекомендаціями до психолога школи.

Алгоритм вирішення конфлікту в системі «учитель-батьки»
Невиконня батьками своїх обов’язків:

-        дитина постійно запізнюється на уроки;
-        дитина пропускає заняття у школі;
-        дитина грубить;
-        дитина систематично не виконує д/з.
-        дитина не охайна;
1 крок - Класний керівник запрошує батьків для індивідуальної бесіди та з’ясування причин неналежного догляду за дитиною.
2 крок - При систематичному повторенні дитиною негативних вчинків під час батьківських зборів або на засіданні батьківського комітету класу обговорити з батьками питання про виховання морально-етичних якостей дітей, їхні взаємостосунки з учнями тавчителями; питання відповідальності батьків за виховання дітей в залежності від проблеми. За необхідності, направити батьків до медичного персоналу для вирішення гігієнічних питань.
3 крок - Запрошення батьків до адміністрації школи. Профілактична бесіда з укладанням протоколу бесіди (попередження).
4 крок - Письмове звернення школи до районної Служби у справах дітей. Адреса: м. Дніпро, вул.. М. Грушевського, буд. 70, к. 102-103. Тел.:(056)740-63-44. E-mail: 23643692@mail.gov.ua.

«Сліпа любов» батьків до дитини, недовіра вчителю

1 крок - Класний керівник збирає відгуки інших вчителів про дитину, знаходить закономірності та висвітлює їх батькам.
2 крок - Профілактична бесіда класного керівника або психолога (за запитом вчителя) на тему «Сліпа батьківська любов та її наслідки».

Існує переконання: немає батьків, байдужих до успіхів і невдач своїх дітей, тому кожна крихітка небайдужості повинна бути помічена вчителем і задіяна ним, щоб переконати батьків словом і ділом: я хочу, щоб вашій дитині було добре. Підтримка, готовність допомогти, добре слово – це дощ у засуху.

Батьки вважають , що вчитель необ’єктивно оцінює їхню дитину

1 крок - На вимогу батьків вчитель роз’яснює критерії оцінювання знань учнів з предмету.
2 крок - Якщо батьки незадоволені поясненнями вчителя, він звертається до заступника директора з навчально-виховної роботи для вирішення питання.

Алгоритм вирішення конфлікту в системі «учень - учень»:
Сварка, бійка між дітьми

1 крок – Учитель припиняє бійку, варку, наговорювання, обзивання, цькування.
2 крок – Учитель розсаджує дітей у різних кутках класу та дає змогу кожному ПИСЬМОВО пояснити що сталося (пояснювальна записка на ім’я класного керівника).
3 крок – Після закінчення уроку учитель-предметник передає пояснювальн записки класному керівникові.
4 крок – Класний керівник розглядає конфлікт між дітьми в той самий день та розв’язує його.
5 крок – Класний керівник повідомляє батькам про конфлікт та шляхи його розв’язання.

Альтернатива:

1 крок - Учитель відводить порушників до психолога.
2 крок - Психолог розглядає конфлікт (Медіація). Результатом розв’язання є Угода між дітьми.
3 крок - Психолог повідомляє класному керівникові про вирішення конфлікту.
4 крок - Класний керівник повідомляє батькам, що конфлікт який стався між дітьми розв’язаний.

Комментариев нет:

Отправить комментарий